.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر
در آستانه هفته دفاع مقدس چهارمين مراسم مشترك دانش‌آموختگي دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح چهارشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در محل دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر برگزار شد.
حضور فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر

در آستانه هفته دفاع مقدس چهارمين مراسم مشترك دانش‌آموختگي دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح چهارشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در محل دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر برگزار شد.

به گزارش ايسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم با اشاره به اهداف والاي ملت ايران براي پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف علمي، معنوي، اقتصادي و فرهنگي تصريح كردند: تجربه نشان داده است ملتي صلح‌جو كه در راه خودسازي، سعادت، عزت و آرمان‌هاي انساني گام برمي‌دارد، بايد نيروي دفاع از خود در برابر متجاوزان و زورگويان بين‌المللي را داشته باشد، بنابراين بر اساس اين منطق، اقتدار نظامي براي ملت و كشور ايران، يكي از اهداف بزرگ است.

فرمانده كل قوا با تأكيد بر اين كه امروز فعاليت در نيروهاي مسلح يك تكليف است، افزودند: ملت شجاع ايران به ويژه جوانان برومند و مؤمن اين كشور در طول 27 سال گذشته، اجازه هيچ‌گونه تهديد عملي از جانب دشمنان را نداده‌اند، اما نيروهاي مسلح همواره بايد آمادگي همه‌جانبه براي مقابله با هرگونه تهديد دشمن را داشته باشند.

ايشان با اشاره به تجربيات ارزشمند نيروهاي مسلح به عنوان يك ذخيره گرانبها خطاب به دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش خاطرنشان كردند: شما بايد از اين تجربيات گرانبها بهره‌مند شويد و شهيدان سرافراز را الگوي خود قرار دهيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، آينده كشور را بسيار اميدواركننده دانستند و با اشاره به هوشياري و نشاط و طراوت ملت، و انگيزه و ايمان بالاي مسوولان براي خدمت به مردم تأكيد كردند: امروز دوستان و دشمنان ملت ايران، به عزت ملي اين كشور اعتراف مي‌كنند و در چنين شرايطي، خدمت سربازي و حضور در نيروهاي مسلح، يك كار مقدس است.

در ابتداي اين مراسم، فرمانده كل قوا با حضور در محل يادمان شهيدان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداي دفاع مقدس اداي احترام كردند.

سپس ايشان از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.

در اين مراسم استادان، دانش‌آموختگان و كاركنان منتخب و تعدادي از جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي شهداي ارتش دانشنامه‌ها و جوايز خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.

سرلشگر صالحي، فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران، در سخناني با اشاره به برگزاري رزمايش ضربت ذوالفقار و اجراي عمل آموزش‌ها و تاكتيك‌ها و دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده در اين رزمايش تأكيد كرد: ارتش حزب‌الله ضمن تجديد ميثاق با فرمانده كل قوا، آماده جانفشاني در راه ارزش‌هاي ديني و ميهن اسلامي است.

دريادار دوم محمدتقي فاني، فرمانده دانشگاه دريايي امام خميني نوشهر نيز در اين مراسم، ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي آموزشي، علمي و كاربردي اين دانشگاه گفت: دانشجويان اين دانشگاه در يك سال گذشته، ضمن فراگيري آموزش‌هاي نظري و تشكيل گروههاي پژوهش به منظور انجام امور تحقيقاتي و ارتباط با مراكز دانشگاهي، با گذراندن دوره‌هاي عملي، رزم در مناطق سخت كوهستاني و جنگلي را فرا گرفتند و دوره‌هاي آموزش عملي نيز به منظور انتقال تجربيات هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملياتي جنوب برگزار شد.

همچنين در اين مراسم، يگان‌هاي نمونه ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه دريايي نوشهر از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

امروز هم‌چنين در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده كل قوا دانشجويان دانشگاه دريايي امام خميني نوشهر اقدام به برگزاري رزمايش آموزشي و اجراي عملي آموزش‌ها رسته‌اي و تخصصي خود كردند.

در اين رزمايش، واحدهاي عمل‌كننده ضمن تصرف يگان شناور دشمن فرضي از راه هوا و سطح، يگان‌هاي شناور دشمن را نيز منهدم و با مين‌گذاري آفندي، امكان تردد يگان‌هاي دشمن را مسدود كردند.

اجراي تاخت آب‌خاكي، نفوذ از راه هوا به وسيله‌ي پرش سقوط آزاد با تجهيزات غواصي، اجراي عمليات هلي‌برن، استفاده از سامانه‌ي ليزري و انواع سلاح‌هاي ضد هوايي سبك با برد بلند در محدوده‌ي امواج نامريي و اجراي عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين از ديگر بخش‌هاي اين مانور بود.

همزمان با اين رزمايش كه در حضور فرمانده كل قوا به اجرا درآمد، ناوچه موشك‌انداز جوشن، كه به دست متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، رسما به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ملحق شد.

ناوچه‌ي موشك‌انداز جوشن از آخرين فن‌آوري روز دنيا در زمينه‌ي ساخت بدنه، سامانه‌هاي تسليحاتي، الكتريكي و الكترونيكي، قدرت آتش توپخانه‌اي و موشكي سنگين برخوردار است.

در اين رزمايش، شناورهاي زيردريايي السابحات از نوع زيردريايي‌هاي كلاس سبك و چابك كه به دست متخصصان توانمند داخلي كاملا بومي شده و قابليت توليد انبوه دارد، به اجراي عمليات در ابعاد سطح و زيرسطح پرداختند.

توپ فجر 27 نيز كه به دست متخصصان نيروي دريايي و صنايع دفاعي بومي شده و قابليت نواخت بالا برابر با آخرين استانداردهاي جهاني و قابليت كنترل از راه دور را دارد، براي اولين بار مورد استفاده قرار گرفت.

جمهوري اسلامي ايران سومين كشوري است كه به فن‌آوري ساخت اين توپ‌هاي پيشرفته دست پيدا كرده است.

در پايان رزمايش آموزشي دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع تعدادي از نيروهاي شركت‌كننده در رزمايش، ضمن اظهار خرسندي از اجراي خوب تمرينات عملي، خطاب به آنان افزودند: با همت شما جوانان و توان جسمي و ذهني شما، انجام همه كارهاي بزرگ امكان‌پذير است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.